Veel sites voor het vergelijken van spaarquote en reisverzekering zijn niet volledig en transparant, zegt p NMa. Consumenten zijn niet goed geinformeerd.
P Nederlandse mededingingsautoriteit NMa heeft onderzocht wat veertig van die sites. "Op 60% van de ondervraagde vergelijkingssites meer serta p klopt een aanzienlijk deel van de spaarquote of verzekeringspremies niet p," zei p NMa.
Te weinig
Daarnaast toont bijna eenderde van p sites voor spaarproducten en een maar liefst drie kwartalen van p vergelijkingssites voor verzekering op basis van te weinig producten, zodat consumenten niet altijd de beste keuze p zijn.
Op ongeveer p helft vergelijkingssites, is het moeilijk te achterhalen wie er eigenlijk achter het of hoe er geld wordt verdiend.
Gedragscode
P NMa pleit voor een gedragscode voor dat soort serta ook websites. Ondertussen beveelt consument watchdog In p p meerdere sites concurrentie te raadplegen en te onttronen tegen gegevens p p p p websites op bank of verzekeraar informatie site van p zelf.
Volledige en correcte
"Vergelijkingssites zijn zeer nuttig voor de consument, maar zij moeten p serta volledige, correcte en transparante," zei bestuurslid Henk Don van p NMa. "Anders heb je niets, omdat je niet weet of u p keuze ondervraagd beste."
No comments:
Post a Comment